How to Apply 93
۰۲ تیر · Workshops

یکی از کلیدی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان پس از پایان دوره کارشناسی، تصمیم‌گیری درباره آینده تحصیلی خود است. در واکنش به این مساله، معمولا یکی از سه رویکرد زیر انتخاب می‌شود:
۱. اتمام تحصیل و ورود به صنعت
۲. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی
۳. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی و مهاجرت تحصیلی
هدف از اجرای این همایش، ارائه تصویری روشن از جنبه‌های مثبت و منفی تحصیل در مراکز آموزشی خارجی، بررسی فرایند دریافت پذیرش و مراحل مختلف آن، و همچنین پاسخ به پرسش‌های احتمالی شرکت‌کنندگان در این زمینه است.

همایش چگونه اپلای کنیم ۲۰۱۴ فعالیت رسمی خود را ساعت ۹ صبح دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ آغاز کرد. با هماهنگی‌های انجام شده با بخش انفورماتیک شاخه، ثبت نام این همایش برای اولین بار به صورت تمام الکترونیکی صورت گرفت که با استقبال شرکت‌کنندگان روبرو شد. پس از اتمام پذیرش شرکت‌کنندگان، در اولین برنامه علمی همایش به بررسی فرصت‌های تحصیلی در آمریکا، کانادا، و اروپا پرداخته‌شد. برای اخذ پذیرش در کشور‌های مختلف و دانشگاه‌های مختلف، معمولا با پروسه‌ای یکتا روبرو نمی‌شویم لذا بخش‌های مشترک و همچنین نقاط تمایز توسط پنل کارشناسان شرح داده شد. بخش دوم همایش به بررسی آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل1، آیلتس2، و جی آر ای3 و همچنین حد‌نصاب امتیاز مورد نیاز برای پذیرش در مراکز آموزشی مختلف گذشت. در ادامه این مبحث، نکات مهم در ویرایش رزومه و بیانیه هدف4بررسی شده و در بخش پایانی نیز نکات مربوط به گذرنامه، اخذ ویزا از سفارت‌خانه و امور مربوط نظام وظیفه توسط پنل کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت. این همایش با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ عمومی به پایان رسید.

زمان برگزاری:        ۲ تیر ۱۳۹۳    ۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰ - June 23rd 2014
مکان برگزاری:        آمفی‌تئاتر دانشکده معدن، دانشگاه تهران
تعداد شرکت‌کنندگان:    ۲۱۶
هزینه ثبت‌نام:        ۱۰۰.۰۰۰ ریال برای دانشجویان دانشگاه تهران و ۱۵۰.۰۰۰ هزار ریال ثبت نام آزاد
برگزارکنندگان:  آریاز اقبالی،‌ پویا ابوالقاسمی، مهسا فراتی، مصطفی دهقانی، حسین آذربنیاد،‌ سعید هاشمی، ادیب رستگارنیا، نادر صحت‌بخش، بهنود مؤمن‌زاده، نیما دینی، پیمان مهدیان